دسته بندی آخرین اخبار

سوالات متداول درموردتاسیس فروشگاه اینترنتی

سوالات متداول درموردتاسیس فروشگاه اینترنتی

دربین کاربرانی که بدنبال افتتاح وراه اندازی فروشگلاه اینترنتی هستندسوالاتی موجوداست که ماازبین آنهاسوالاتی که بیشترازهمه طرح شده بودراانتخاب ودراین صفحه به صورت پرسش وپاسخ قراردادیم که باکلیک روی هرسوال پاسخ آن بازوقابل مشاهده میشود

1- علت استقبال مشتریان ازفروشگاه اینترنتی نسبت به اصناف بازاری چیست؟

1-امکان وجودخرید درون خانه ودرهرساعت ازشبانه روز وانجام فرایندخرید ازهرنقطه ازایران بدون وجودمحدویت سنی یا جنسیت-

۲-صرفه جویی دراتلاف وقت وهزینه ایاب وذهاب جهت تردد درون شهری تامقصدنهایی بازارخرید ودرامان ماندن سلامت جسمی دراین آلودگی هوا

۳-حفظ امنیت جانی ومالی درسطح معابر

۴-امکان جستجوی بیشترکالای مدنظرهمراه بااعضای خانواده ونزدیکان دراینترنت

۵-مشاهده اقلام بیشتر وجدیدترکالاوخدمات درفروشگاه اینترنتی

۶-استفاده ازنظرات خریداران قبلی کالای موردنظرکه درانتهای صفحات هرمحصول درفروشگاه اینترنتی کامنت تجربه خوداز آن نوع کالارابادیگران به اشتراک میگذارند

۷-افزودن امکان جدیدی برای خریداران یعنی خریدبه صورت اقساط که تامین کننده تسهیلات مالی این نوع خریدبانکها هستند که فقط باچندکلیک غیرحضوری رونداخذاین نوع وامهامثل اختصاص سفته الکترونیک و اخذ امضای الکترونیک به سادگی وبدون ضامن وسپرده گذاری خریداران اینترنتی طی۲۴ساعت وام خرید مثلا گوشی همراه مدنظر خود رادریافت میکنند

۸-وجودلذت که درجریان خریداینترنتی برای خریداران بوجودمیایدوتجربه مثبت درروان خریدار به نقل از روانشناسان متخصص برجای می ماندودههادلیل دیگرامروز استقبال ازفروشگاه اینترنتی رابخصوص دربین جوانان سیرصعودی داده

2- ماکاسب بازارهستیم وسالهاست دارای وبسایت اینترنتی میباشیم ولی طی این مدت آنچنان فروشی از طریق وبسایت خودنداشتیم چرا؟

وبسایت یاسایت اینترنتی کاملابافروشگاه اینترنتی تفاوت داردمثل اینکه شماملک مسکونی داریدوبگویددرملگ مسگونی ام فروش آنچنان نداریم که طبیعی است فروش درملک تجاری انجام میشود شمادرسایت میتوانید متن تصویر وتبلیغات محصولات خودرا قرار دهیدولی هیچگاه امکان فروش اینترنتی مانند یک فروشگاه اینترنتی را ندارید درفروشگاه اینترنتی بدون نیازبه وجودنیروی انسانی فروشنده , یک خریدار درهرساعت ازشبانه روز واز هرنقطه جغرافیایی ایران ازطریق اتصال به شبکه اینترنت بامشاهده تصویروتوضیحات مربوط به هرکالا باچندکلیک آن رابه سبدخرید افزوده وسیستم خودکارخریداررا به درگاه پرداخت هدایت میکند

3-مزیت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نسبت به یک واحدصنفی فعال درسطح شهربرای کسبه درچیست؟

روندوهزینه تاسیس وفعال نگه داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای یک کاسب مغازه دارنسبت به راه اندازی یک واحدصنفی یعنی مغازه ای درسطح شهر بسیارناچیزوساده است همچنین فعال نمودن یک فروشگاه اینترنتی هیچ تاثیرمنفی یا تداخلی درکسب وکاروفعالیت اصلی کسبه بجای بگذارد ولی دربیش از۹۸درصد پروژهای افتتاح فروشگاه اینترنتی منجربه موفقیت در روندفروش میشود و برای یک کاسب باتجربه چشم پوشی وبی اهمیت انگاشتن چنین پتانسیلی جایزومنطقی نیست اکثرکسبه به نیت وهدف تاسیس یک نوع فروشگاه موازی بافعالیت فعلی به ایجادیک فروشگاه اینترنتی اقدام میکنند کسبه ای که دیرتربه این نتیجه مثبت می پیوندن پس ازراه اندازی فروشگاه اینترنتی خود درنهایت ناباوری پس ازگذشت مدت کوتاهی روندفروش اینترنتی درفضای مجازی بیشتراز فروش درواحدصنفی خیابانی آنان رقم خورده وتازه پس ازقرارگرفتن درچنین فرایند فروش اینترنتی مثبت متوجه میشوند که ایکاش باورپذیری وایمان بیشتری به توصیه اطرافیان درتاسیس یک فروشگاه اینترنتی بخرج میدادند چون روند فروش اینترنتی تفاوت بسیاری با روند فروش سنتی دریک واحدصنفی داردوهمین تفاوت درسادگی فروش اینترنتی است که برخلاف تصورقبلی آنان به کسب موفقیت بیشتر منجرگردیده وآنان دراصل باهیچ یک واحدصنفی پرفروش رابه مغازه واقع درخیابان خودافزودن که منجربه ارتقا ورونق بیشتر کسب درآمدبرای این دست ازکسبه میگردد به طوری که به هیچگاه تصورش راهم نمیکردندولی درنهایت تجربه ارزشمندی برایشان رقم میخورد.

4-به چند نمونه ازتفاوتهایی که درفرایندتاسیس وفروش یک فروشگاه اینترنتی نسبت به تاسیس ومقدارفروش دریک مغازه فیزیکی درسطح خیابان است اشاره کنید؟

1-شمابرای خریدبااجاره یک مغازه بایدحتما قرارداشتن درمنطقه تجاری یاحضوردر متن بازاربورس مربوط به کسب وکار خودراضرورتان بایدمدنظرداشته باشیدوهرچه واحدصنفی شمادرمراکزتجاری واقع گردد برهمین اساس لازم است هزینه بیشتری برای تهیه واحدصنفی خودصرف کنید..چیزی امروز معادل چندصدملیون برای اجاره یگ واحدصنفی وچندین ملیاردتومان برای خریدسرقفلی یک واحدصنفی تجاری

۲-وجودداشتن سرمایه مالی برای تامین اجناس واقلام داخل مغازه

۳-حضورخودبه همراه استخدام چندنیروی انسانی کارمندوفروشنده

۴-انجام روند تبلیغات برای معرفی ویافتن مشتری بیشتر

۵-تهیه وتامین انباربرای نگهداری کالا

۶- تعیین یک ساعت کارمشخص ذرطی روز وایام غیرتغطیل

۷-برخوردخوب وارتباطات عمومی استاندارددربرخورد بامشتریان

این ۷مورد ابتدایی برای افتتاح ومدیریت روزمره یک واحدصنفی فیزیکی درسطح بازار وشهرمواردضروریست ولی درمقابل بیایدمقایسه این مواردرا درافتتاح یک فروشگاه اینترنتی بررسی کنیم وتفاوت فاحش آین دورادریابیم

۱-شمابرای تاسیس صفرتاصدیک فروشگاه اینترنتی فوق مدرن امروزکه درسال۱۴۰۴هستیم چیزی درحدود ۲۰ملیون تومان هرینه نیازداریدبدون اینکه مستاجر-شریک وکارمند یک سرمایه گذارباشیدخودتان مالک وادمین فروشگاه خودهستیذ

۲-هیچ نیازی به استخدام نیروی انسانی کارمندوفروشنده نداریدچون روندفروش اینترنتی خودکاروسیستماتیک انجام میشودبدون محدودیت زمانی ومکانی یعنی در۲۴ساعت شبانه روزوازسراسر ایران این خریدانجام میشود

۳-هیچ سرمایه ایی برای تامین کالای موجوددرفروشگاه اینترنتی خودنیازنداریدچون درصفحات فروشگاه شما فقط تصاویریا ویدیو ومحتوای متنی نوشتاری درخصوص توضیحات ومعرفی آن کالا به مشتریان قرارمیدهید مشتری پس ازمشاهده تصاویروتوضیحات ومیزان قیمتی که شمابرای فلان مدل گوشی تلفن همراه درون صفحات فروشگاه اینترنتی ثبت ومنتشرکردید بدون نیازبه حضورفروشنده وبراساس هوش مصنوعی روی تصویرکلیک نموده به سبدخریدمتصل واطلاعات شخصی خوداعم ازنام وتلفن ونشانی پستی خودراثبت نموده وسیستم خودکار خریداررابه سیستم پرداخت امن بانکی منتقل میسازدومشتری توسط یکی ازکارتهای بانکی خود اطلاعات بانکی خودرا واردنموده ودرنهایت هزینه فاکتوراز موجودی کارت بانکی مشتری کسروپیام موفق بودن خرید ورسید پرداخت وجه رابرای خریدار خودکارازطریق ارسال پیامک به گوشی ونسخه دیگری در ایمیل مشتری ارسال میکند وهمزمان درحالی که نیمه شب است وشمابه عنوان مدیرفروشگاه درخوابید یک پیامک حاوی اطلاعات خریدار+کالای خریداری شده وتائیدموفقیت تکمیل تراکنش در موبایل خوددریافت میکنیدروزبعد   با فروشندگانی که ازقبل دربازار گوشی موبایل باآنها هماهنگ هستید تماس میگیرد و اقلام بفروش رفته رابه آنان همراه با ادرس مشتری خودتان ارسال نموده و هزینه گوشی خریداری شده راپس ازکسرسوددرنظرگرفته برای خودتان به کارت فروشنده بازارموبایل علاادین کارت به کارت میکنید کارمندان فروشنده بازاری هم اقلام رابسته بندی با نماینده ارسال کالادر تیپاکس هماهنگ میکندبرای ارسال به هرنقطه ازکشورایران 

5-برچه اساس خریدارگوشی ۲۰ملیونی به فروشگاه اینترنتی اطمینان میکندو۲۰ملیون قبل از تحویل سفارش تراکنش انجام میدهد؟

برای حصول اطمینان بین خریداران اینترنتی بایک فروشگاه اینترنتی باید ازوزاتخانه صنعت ومعدن یعنی همان وزارت صمت مجوز اینماد اخذکنید ودرصفحه اصلی فروشگاه به صورتی که قابل مشاهده برای خریداران باشد قراردهیدخریدار میداند شمابا داشتن اینمادنمیتوانید تخلف مالی داشته باشید چون مداراک وتضمین های دریافتی درقبال صدور مجوزاینماد ضروری ومهم است  همچنین نماد ساماندهی از وزارت ارشادبه اطمینان خریداران فروشگاه شمامنجرمیشود

6-آیا تاسیس فروشگاه اینترنتی تاثیر مثبت مستقیم در میزان فروش بیشترمغازه داران بجای میگذارد ؟

فروش کالا به صورت اقساط بدون اینکه مدیرفروشگاه از سرمایه خود به خریدار وام دهد بلکه برعکس ادمین فروشگاه تمام پول کالای فروخته شده خودرا دریافت میکند وخریدار از بانکها وبرخی شرکت های سرمایه گذار به صوزت سریع وغیرحضوری و بدون نیازبه ضامن یا سپرده گذاری بادادن سفته الکترونیک و امضا الکترونیک از۱۰تا۱۰۰ملیون وام طی بازه زمانی ۲۴ساعته به صورت کوپن دریافت وباید با این کوپن دریافتی از فروشگاه شما خرید کند وادمین فروشگاه هم قبل از ارسال کالا ابتدا کوپن وام را از بانک مربوطه نقدمیکند برهمین اساس اگر ادمین فروشگاه اینترنتی مالک واحد صنفی هم باشد میتواند مشتریان مغازه خودرا که درخواست فروش اقساط میکنند به خریدازفروشگاه اینترنتی خود راهی کند تا هم از خود او خرید کنند وهم بدون پذیرش مسئولیت هزینه اقساط مشتری درسایت از  تسهیلات بانکی هزینه خریدخودرا درقالب وام تامین کند که باعث رونق کسب وکار مغازه داران میشود

7-برای مدیریت فروشگاه اینترنتی آیانیازبه دانش خاصی هست؟

خیرشماازقسمت ادمین فروشگاه اینترنتی توسط نام کاربری وپسورد محرمانه ازطریق گوشی لپ تاپ تبلت یا کامپیوتر واردمیشوید تمام قسمتها بازبان فارسی قابل دسترسی است ومانند قسمت ادمین تلگرام-اینستاگرم که مدیریت میکنید ادمین فروشگاه هم همینطوراست همچنین برای اطلاعات بیشتر مایک کلیپ آموزشی برای ادمین ارسال میکنیم که بایکباردیدن ادمین کامل توجیه میشود

8-برای تاسیس وادامه کاربا فروشگاه اینترنتی چه زیرساخت ضروری لازم داریم؟

1-برای زیرساخت یک فروشگاه اینترنتی شمانیازمند یک دامنه (shop.ir)+ یک فضای قراردادن محتوا ونگهداری اطلاعات خودازمقداری فضاازیک سرور به نام هاستینگ (host)+یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی که دراصل همان گرافیگ فروشگاه شماست که بااتصال به دامنه و بارگذاری روی هاست فعال واماده کارمیشود این بخش وتمام موارد موردنیاز مثل وب سرویس پیامک-درگاه امن بانکی نصب راه اندازی وتحویل باماست به عنوان طرح فروشگاه اینترنتی

۲-شبکه فعال اینترنت که ازطریق مخابرات یاشبکه تلفن همراه بایدمدیرفروشگاه تهیه کند

۳-داشتن یکی از مورد جهت مدیریت وکنترل ادمین فروشگاه لازم است -وجودیک گوشی هوشمند- تبلت – لپ تاپ یا کامپیوتر نیازدارید

اصلی ترین زیرساخت  مورد ردیف ۱ است که وظیفه ماتکمیل وپشتیبانی وتحویل آن به شماست همین

9-قیمت طراحی-میزبانی وپشتیبانی یک پکیج فروشگاه اینترنتی چقدراست واین هزینه ایاقابل پرداخت یکباره است یا ماهانه یاسالانه ؟

درفضای مجازی اگرفروشگاه اینترنتی راسرچ کنید انواع قیمتها موجوده حتی برخی رایگان هم فروشگاه به شما میدهندولی درواقع هزینه طراحی وکانفینگ فروشگاه اینترنتی برای یکبار دریافت میشود ولی

۱-هزینه تمدید حق اشتراک مربوط به دامنه +هاستینگ وپنل وب سرویس پیامک سالانه است که هرسال به مراکزتمدیدآنلاین مراجعه وحق اشتراک خودرا اینترنتی پرداخت میکنید که الان سالانه بین ۲تا۵ملیون است

۲-ماچون مشتریان متنوعی داشتیم که هریک استفاده خاصی داشتند اگردربخش طراحی فروشگاه اینترنتی این سایت سربزنید ما۳ نوع پنل یا ابزارهای متفاوت باقیمتهای مختلف قراردادیم ۱-طراحی پنل مبتدی ۲- پکیج طراحی استاندارد۳- پکیج طراحی تجاری حرفه ای فول آپشن که توضیحات هریک موجوداست مابرای اینکه شاعبه ای برای کاربران بوجود نیاید هنگام سفارش طراحی فقط ۳۰درصد هزینه را ابتدا اخذمیکنیم پس ازاتمام کار و تحویل به مشتری ۷۰درصد الباقی را دریافت میکنیم اگر کارموردتائید شما واقع نشد هیچ پول دیگری از شما نمیگریم وفقط همان ۳۰درصدهزینه اولیه که صرف تهیه برخی افزونه هاکردیم قابل استرداد نیست حالا اگرکارماتمام شد برای اینکه شماشایدکاربر مبتدی هستید و شک دارید آیا سفارش طراحی شما تکمیل انجام شده؟ برای اطمینان بخشیدن به شما اقدام به اخذمجوزاینماد از وزارت صمت میکنیم پس از بررسی فروشگاه طراحی شده ما مطابقت داشتن با سیستم تجارت الکترونیک ایران کارشناس به فروشگاه شما مجوز اینماد۲ ساله اعطا میکند که برای مشاهده کاربران باید درصفحه اصلی فروشگاه اینترنتی قرارداده شوددریافت اینماد به منزله تائید درستی کارماازطرف کارشناس وزارت صمت تلقی میگردد ودریافت اینماد به شما اطمینان میدهد که کارمادرطراحی وراه اندازی فروشگاه اینترنتی درست وکامل است شماباید طی ۷۲ساعت پس ازاخذاینماد الباقی۷۰درصد هزینه ماراپرداخت کنید

البته پس ازتکمیل ودریافت فروشگاه اینترنتی نوبت تولیدمحتواست یعنی قراردادن متون نوشتاری وتصویری کالاهایی که قصدفروش داریداین کار ازوظایف مانیست و خودتان به راحتی میتوانید تولیدمحتواکنیدحالا اگر وقت نداشتید باپرداخت وجه ناچیزبه افرادی که کارشان تولیدمحتواست نام کالای موردنظروتصویر آن را ارسال کنید طی چندروز محتوا گذاری تکمیل وتحویل شمامیشود

دیدگاهتان را بنویسید